Wij bieden vanuit GGz Centraal ook consultatie. Dat gebeurt meestal tijdens samenwerking in de buurt (bijvoorbeeld bij overleggen aan wijktafels /casuïstiek tafels/ etc.). Maar wij hebben ook – tijdens kantooruren – in alle regio’s een telefonisch spreekuur voor vragen die wat meer vooruit gepland kunnen worden.
Tijdens dit spreekuur zijn medewerkers beschikbaar die goed op de hoogte zijn van de sociale voorzieningen in uw regio.
Consultatiespreekuren per regio
Veluwe & Veluwe Vallei |
|||
---|---|---|---|
FACT Ermelo | maandag en donderdag | 13.30 – 14.30 uur | 0341-566911 |
FACT Harderwijk | maandag, woensdag en donderdag | 09.30 – 10.30 uur | 0341-566911 |
Eemland |
|||
FACT Soest/Baarn | maandag | 08.30 – 10.00 uur | 033-4609583 |
FACT Stadskern | dinsdag | 08.30 – 10.00 uur | 033-4609583 |
FACT Oost | woensdag | 08.30 – 10.00 uur | 033-4609583 |
FACT Noord | donderdag | 08.30 – 10.00 uur | 033-4609583 |
FACT Zuid | vrijdag | 08.30 – 10.00 uur | 033-4609583 |
Flevoland |
|||
Gebiedsteams Flevoland | maandag t/m donderdag | 12.00 – 14.00 uur | 036-8689481 |
Gooi en Vechtstreek |
|||
FACT Gooise Meren / Weesp | dinsdag | 10.30 – 12.00 uur | 035-6557555 |
FACT Hilversum /Wijdemeren (team 2) |
woensdag | 10.30 – 12.00 uur | 035-6557555 |
FACT Huizen BEL-gemeenten | donderdag | 10.30 – 12.00 uur | 035-6557555 |
FACT Hilversum / Wijdemeren (team 1) |
vrijdag | 10.30 – 12.00 uur | 035-6557555 |
Wat valt wel en niet onder consultatiefunctie sociaal domein?
De ‘leidraad consultatiefunctie ggz voor het sociaal domein >‘ geeft duidelijke richtlijnen over wat wel en niet als consultatie geldt. Het gaat om consultatievragen over volwassen burgers (18+) die geen zorg krijgen van GGz Centraal.
Voor consultatievragen over jeugdigen (18-) kunnen afspraken gemaakt worden binnen de gebruikelijke regionale of gemeentelijk jeugdzorgcontracten.
Hieronder vindt u een kort overzicht van wat wel en niet onder deze specifieke consultatiefunctie sociaal domein valt:
Kan uw consultatievraag niet wachten tot het reguliere spreekuur?
Dan kunt u deze tijdens kantooruren stellen via de bekende kanalen. Houd er rekening mee dat er dan misschien minder tijd is om de consultatievraag meteen op te pakken en dat er toch een vervolgafspraak gemaakt kan worden.
Heeft u buiten kantooruren een acute consultatievraag? Dan kunt u bellen naar een centraal punt bij GGz Centraal, 0341-566911. U kunt dan vragen naar de triage voor consultatie. De centrale verbindt u vervolgens door. De medewerker die u aan de lijn krijgt heeft misschien niet alle details van de sociale kaart van uw regio, maar kan u wel advies geven om te voorkomen dat een (sub)acute situatie erger wordt.
Gaat het om een psychiatrische crisis?
Dan is het belangrijk om de GGZ crisisdienst via de bekende route te bellen.
Let op: bij consultatie in het sociale domein heeft GGz Centraal alleen contact met de persoon die de consultatie aanvraagt vanuit het sociale domein. Er is geen direct contact met de burger voor wie consultatie wordt gevraagd.