Bent u niet tevreden? Wij luisteren en helpen u graag.

Wij streven ernaar u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Aarzel dan niet om dit kenbaar te maken. Door uw ervaringen met ons te delen, biedt u ons kansen om de zorg- en dienstverlening te verbeteren. Zodat wij u én anderen in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

U kunt hieronder lezen welke stappen u kunt volgen als u iets bespreekbaar wilt maken. Voor klachten over verplichte zorg is er een regionale klachtencommissie.
Kijk hier voor meer informatie >

Stap 1: bespreek uw klacht met de betreffende medewerker of behandelaar

Mogelijk lukt het u zelf om uw klacht bespreekbaar te maken met uw behandelaar/begeleider. In een gesprek kunt u vaak direct samen naar een oplossing zoeken. U mag altijd iemand meenemen naar dit gesprek. Bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders die u vertrouwt.

Stap 2: praat met zijn/haar leidinggevende

Lukt het niet, of wilt u niet met de betreffende medewerker uw klacht bespreken? Vraag dan een gesprek aan met de leidinggevende van de medewerker. De leidinggevende zal samen met u proberen om tot een oplossing te komen. U kunt via uw eigen behandelaar of via de zorgadministratie de contactgegevens van de leidinggevende opvragen.

Stap 3: bemiddeling door de klachtenfunctionaris

Vindt u het lastig om dit gesprek te voeren of komt u er niet uit? Neem dan gerust contact op met een van onze klachtenfunctionarissen. Dit zijn Veronique van Lieshout en Jan Laterveer.

U kunt overigens ook altijd meteen met één van hen contact opnemen, zonder dat u eerst contact heeft gehad met de medewerker of leidinggevende.

De klachtenfunctionaris luistert wanneer u een klacht heeft over GGz Centraal en u deze klacht nog niet zelf heeft kunnen oplossen met uw behandelaar. De klachtenfunctionarissen kennen GGz Centraal goed en stellen zich neutraal op. Zij hebben een bemiddelende rol. Vaak lukt het ook om op informele wijze klachten naar tevredenheid van beide partijen op te lossen.

Mocht dat niet lukken, dan kan de klachtenfunctionaris u vertellen wat u nog meer kunt doen.

Bereikbaarheid

U kunt de klachtenfunctionaris op verschillende manieren bereiken.

  • door een e-mail te sturen
    u kunt een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@ggzcentraal.nl.
    Stuurt u een e-mail? Vermeld dan in ieder geval uw naam, geboortedatum, adres en telefoonnummer
  • telefonisch
    Veronique van Lieshout is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar op 06-53321575,
    Jan Laterveer is op dinsdag en donderdag bereikbaar op 06-57239580
  • door het klachtmeldingsformulier in te vullen

Hoe gaat het dan verder?

Als wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u via het secretariaat van het klachtenbureau een ontvangstbevestiging. De klachtenfunctionaris neemt hierna zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen vijf werkdagen, contact met u op om de behandeling van uw klacht te bespreken.

Wij registreren uw klacht of melding altijd. Ook analyseren wij klachten  en gebruiken wij deze voor de verbetering van de zorg.